Érdemes elolvasni, a Kreaítv Online-on a Facebook "új" szűrőjével kapcsolatos cikket, de önmagában marhaság... nem tett be, csak gondolkozni kell és figyelmeztetni az olvasókat (ilyen üzenetekből napi szinten 10et látok kb). Ezt az "újítást" az új személyi profillal együtt vezették be, az pedig nem tegnap volt, már egy teljesen másik kérdés, hogy miért csak most tűnik fel az embereknek? Megjegyzem a szűrő nem csak oldalakra emberekre is vonatkozik azaz nem azt nézi, hogy személyi profil, oldal vagy csoport e, hanem az interakciókat ami közösségi lét alapja, hisze akivel / amivel nem kommunikálunk bármilyen minimális szinten arra nagy valószínűséggel nem vagyunk kíváncsiak, hiszen ha azok lennénk akkor valamilyen reakciót kiváltana belőlünk. Valamint érdemes elgondolkozni: vajon értékes rajongó e az aki csak olvas és semmilyen reakciót nem mutat felénk, szerintem ilyenkor poszt hatékonysága kb a szórólapozással egyenértékű. Szerintem nem a közösségi marketingeseket érinti, hanem azokat akik a csoportjuk / oldaluk létszámára hivatkozva azt mondják, hogy rajta keresztül 1.000.000 embert elérhetünk...

Amit tenni kell szerintem egyszerű: szólj a felhasználóidnak, keres új csatornákat és módszereket... légy kreatív ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://szosolmedia.blog.hu/api/trackback/id/tr602680186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagy Krisztina l Vérnyúl · http://www.palyamarketing.hu 2011.02.22. 15:27:42

Itt most nyomnék vagy 10 lájkot, ha lehetne... :)

druszilla · http://kontar.blog.hu/authors/druszilla 2011.02.22. 15:37:39

Az a rajongó is értékes, aki nem mutogatja magát minden nap. Egy page nem csak a bőbeszédűeknek szól, sokan csak olvassák a tartalmat, de nem reagálnak, ami ugyan a cégnek jelenthet rosszat is, de rengeteg felhasználó van, aki csak csöndben elhallgatja a beszélgetéseket, ahogy azt élőben is. Tehát jóval hasznosabb lenne azt is figyelni, hogy a rajongó pl. rákattint-e a fotóra, linkre, stb. Nem csak azt, hogy lájkolja-e vagy van-e hozzáfűzni valója.

szósölfán 2011.02.22. 15:42:24

@druzsilla: persze nem is arról volt szó, hogy nem értékes a hallgatag (csendes gyilkos :-D) típusú rajongó, de úgy gondolom, hogy a közösségi médiában történő jelenlét akkor nyeri el valós értelmét és erejét, ha nem csak mi kommunikálunk (arra ott a hírlevél, a szórólap, a banner stb), hanem ha velünk is kommunikálnak.
A kattintás is interakció :-) és ezt nézi a FB is :)

druszilla · http://kontar.blog.hu/authors/druszilla 2011.02.22. 15:49:48

@szósölfán: "A kattintás is interakció :-)" ok, igaz

Én szeretem a csöndes gyilkosokat, nem szólnak vissza, ha mégis akkor meg már úgy mindegy :)

De ha magamból indulok ki, én sem szólok hozzá csomóhoz, de örülök, hogy ott van, pl. a külföldi fb oldalak.

De nem tudom mi ez a nagy láz most ezzel, mert én ezt már ezer éve beállítottam, nagyon nem mostanában, jóval az új profil előtt. Sztem ez már akkor is volt, vagy én vagyok időutazó, csak nem tudok róla.

szósölfán 2011.02.22. 15:53:32

valóban nálam is vannak szakmai oldalak ebben egyetértünk.

én sem értem... én kb akkora emlékszem, de persze tévedhetek :-)

druszilla · http://kontar.blog.hu/authors/druszilla 2011.02.22. 15:59:18

Akkor kezdték el kiírogatni, de én tán fél éve (ha nem több) csak úgy barangoltam és nézegettem a beállításokat, akkor találtam és csináltam meg.
Mikor már sokadszorra ezt a hírt láttam kiírva, megnéztem az én beállításomat és az már mindenkit mutatott... szóval passz

Nagy Krisztina l Vérnyúl · http://www.palyamarketing.hu 2011.02.22. 16:02:55

@druszilla: Nem a rajongók értékét kérdőjelezzük meg ezzel. Itt csak arról van szó, hogy akkor elérjük-e a jövőben is a "passzív" olvasóinkat, vagy sem? A mindenfelé megjelent cikkek azt sugallják, hogy vége a FB oldalaknak ezzel az "újítással", pedig csak egy picit több munkát igényel, hogy felhívjuk a figyelmet a beállításokra. Ha erről is nagy mennyiségben jelennének meg cikkek, már nem is lenne probléma :)

druszilla · http://kontar.blog.hu/authors/druszilla 2011.02.22. 16:07:19

@Nagy Krisztina "Vérnyúl": Hát nekem eszembe sem jutott eddig, hogy össze fog dőlni a világ :D Ha valakinek ennyi esze van, hogy így áll hozzá, hát az megérdemli. De ahogy te is írtad, kicsit több munkát igényel. Ez már sokakban felháborodást kelt :)

Nagy Krisztina l Vérnyúl · http://www.palyamarketing.hu 2011.02.22. 16:09:28

@druszilla: Aki nem akar dolgozni, az nem menjen marketingesnek. Aki nem akar keményen dolgozni, az ne használjon SM eszközöket :)

Exo · http://addict.blog.hu/ 2011.02.22. 17:19:01

Megnézném, hogy pl. 10 000 emberből hány állítaná át a márka kedvéért a szűrőket – főleg úgy, hogy nem is látják a postot.

Nem lehetetlen, de sajnos nem is olyan egyszerű a dolog, mint ahogy látjátok.

Azon kár vitatkozni, hogy betett-e márkáknak ez a lépés. Betett. Nem is csinálnak belőle titkot – már nem akarják, hogy a vállalkozások FB hirdetések nélkül működjenek. A tavalyi nyereményjáték szabályzat-változtatás is ennek volt az előfutára.

Az tény, hogy releváns tartalmakat kell előállítani, de így is rengeteg ember fog elveszni. Lehet, hogy ők csak nézik a "FB-szórólapot", de legalább nézik. Most pont azoktól a potenciális vásárlóktól fosztották meg a márkákat, akik eddig még csak tájékozódtak, ismerkedtek a márkákkal. Pedig alapvetően arról szólt a Facebook, hogy ezekből az érdeklődőkből csináljuk fogyasztókat, szóval nem szabad lebecsülni őket.

Szumma szummárum: bízom benne, hogy az emberek hajlandóak lesznek váltani, de sajnos attól is tartok, hogy sokan örülni fognak a szűrőknek. Nem mindenki olyan fogékony ezekre a dolgokra, mint mi. Nekünk mégis csak ez a szakmánk. :)

druszilla · http://kontar.blog.hu/authors/druszilla 2011.02.22. 19:41:47

@Exo:
Egyetértek, kicsit várható is volt, de tán majd kiküszöbölhető lesz.
Attól h hirdetéssel gyűjtik az embereket, szerintem nem lesz jobb, mármint attól még nem lesz aktívabb az olvasó.
Amúgy azt vettem észre, hogy a megszállott játékosok (és sok van belőlük) amúgy is nagyon figyelik az oldalakat és másokat is buzdítanak, a facebook függők pedig a márkájukkal is képviseltetik magukat. Ez pl. két olyan tábor, amik jellegzetesen véleményvezérek. Eddig is őket kellett elkapni.
No meg ha abból indulunk ki, hogy ezt a hírt már legalább 100. alkalommal olvastam (vonjunk gyököt a szakmai ártalom okán...), szóval szerintem el fog terjedni, hogy át kell állítani, ha nem is az oldalak miatt, de menőségből. Nah, értitek mire gondolok...

szósölfán 2011.02.22. 20:39:12

De milyen aktív beszélgetést sikerült kiváltanom :-D

Ennek örülök és köszönöm, hogy elmondtátok a véleményeteket :-)
süti beállítások módosítása