A Social Times honlapján találtam ezt a nagyon érdekes felmérést amit Alarcon-del-Amo, Lorenzo-Romero és Gomez-Borja készített: Szájberpszichológia, viselkedéslélektan és a közösségi networking címmel. A jellemzők szerintem (és szerintük is) nagyon találó.

Ami fontos, amennyiben a közösségi médiát munkaként is használod érdemes végig gondolni, hogy a négy csoportból melyikbe tartozna vajon a Te célcsoportod.

Az introvertált – 18,6%

A legkevésbé aktív felhasználó. Esetében a közösségi média leginkább email funkcióban működik. Lehet, hogy időnként feltesz egy új képet, netán még státuszt is ír, de minden ismerősével magánúton kommunikál. Mintegy ötven barátja van, az ismeretség forrása IRL. Többnyire beéri egyetlen hálózattal.

Az újonc – 25,3%

A második legkevésbé aktív eset. Hetente 1–5 órára néz fel a közösségi oldalra, oldalakra, neki sincs ötvennél több ismerőse. Picit jobban meg van fertőzve, mint az Introvertált, a profil-updatelés legalábbis jellemző rá. Infóéhes, érdeklik a csoportok, tudni szeretné, mit művelnek a barátai, és rászánja a kellő időt arra, hogy betagelje a fotókat. Átlagban kettőnél nem több közösségi hálóra regisztrált.

A sokoldalú – 36,3%

A legjellemzőbb felhasználó. Széltében-hosszában közösségi médiázik. Üzen magánban és nyilvánosan, beszáll a kommentláncba, updateli a profilját, linket oszt meg kontaktjaival. Barátai száma nem feltétlenül éri el a százat, de velük lelkesen és sűrűn kommunikál. Az apik nem hozzák lázba, bár egyet-egyet időnként letesztel. Ő is 1–5 órát tölt a közösségi médiában. Amelyet egyébként előszeretettel használ üzleti networking célokra.

A vérprofi – 19,9%

A legaktívabb közösségi médiázó. Ő a SM világ zúzer-júzere. Zömmel 25 és 35 közti nőkről van szó, naponta többször belogolnak, naponta összesen több mint öt órára. A kommunikációs szakember barátainak száma meghaladja a százat, sokszor többszörösen, és a közösségi média valamennyi funkcióját, szolgáltatását vidáman a magáénak mondja. Tagja azoknak a közösségeknek, amelyek a kedvenc termékeire flesselnek, mert precízen érdekli minden újdonság és hír, amely a termékhez kapcsolódik, cseppet sem terhes neki az eseménymeghívó. A három másik típussal ellentétben elsősorban azokkal az ismerőseivel kommunikál a közösségi médiában, akikkel a való életben alig találkozik. Ezzel csak azt használja ki, hogy a közösségi média legnagyobb erőssége az interakció.

Forrás: SocialTimes

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szosolmedia.blog.hu/api/trackback/id/tr32689430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.