Update: köszönet DartagnanX-nek, ugyanis egy mondatot elnézetem:  You only appear in social adverts to your confirmed friends. If a photo is used, it is your profile photo and not from your photo albums.

Azaz LEHET, hogy a barátinknak hirdetésekben megjelenik a PROFIL képünk és NEM pedig valamelyik random kép az albumból, de is függ a beállításainktól!

Én még nem találkoztam ilyen reklámmal, szerintem nem is fogunk, mindenki döntse el, hogy baj e, ha a barátai egy olyan hirdetés mellett, ami egy FB-on belüli oldalra vagy eseményre mutat látják a profil képünk?:).. szerintem ez nem gond, hiszen ezzel is csak növekszik a bizalmi szint az adott oldal / esemény felé.

 

 

 

 

 

Az alábbi üzenettel szerintem sokan találkoztatok az elmúlt pár napban:

 "Péntektől a FB legálisan használhatja megosztott képeinket ismerőseink profilján megjelenő reklámokban. Ha nem szeretnél kéretlen reklámfigura lenni, akkor a következő beállításokkal mindezt elkerülheted: Kattintás a Profilomra, azon belül legördülőben a Fiókbeállításokra, majd a Facebook hirdetésekre! Ott állítsd be a "Senki" opciót, és már kész is! Ha gondolod, tedd ki és oszd meg barátaiddal Te is! :)"

Nos ez ebben a formában tévedés! Ide kattintva láthatjátok az Social Ads beállításokat, amiben alapvetően is két opció van: "csak a barátaim" és a "senki". Ami a fontos, hogy NEM a fotókra vonatkozik, hiszen ezekre a beállításokon belül külön opció vonatkozik, ami önmagában korlátozza azt, hogy ki és mit láthat rólad.

Hogy mi is az a Social Ads, hogyan jelenik meg és milyen infókat közölhet rólunk? igazából lényeg vagy személyisági jogok szempontjából semmi fontosat. A képen látható, hogy ezek a hirdetések valamilyen Facebook-on belüli tartalomra mutatnak például egy oldalra vagy eseményre, ami extra infóként megjelenik az hirdetésben az ismerőseid felé az mindösszesen annyi, hogy te lájkoltad már az oldalt vagy részt veszel az eseményen. Szerintem ilyen hirdetésekkel már Ti is találkoztatok :-)

Ennek a fajta megjelenésnek a célja, hogy barátaitok felé pozitív megerősítést adjon a hirdetett termékről, hiszen sokkal inkább megnézzük, hogy mit reklámoznak, ha azt látjuk, hogy barátunk már lájkolta az oldalt.

A fotók felhasználása hirdetésekben már a személyiségi jogokról szóló törvény alapján sem lehetséges, valamint a Facebook szabályzatának azon pontja alapján sem, hogy nem ad ki 3dik fél számár személyes infót a felhasználókról! Tehát több sebből is vérzik az infó :-)

A tanulság, hogy gondoljuk végig tényleg megléphetne e egy ilyet a FB? Van e alapja? Adott e ki akár Fb akár más szervezet, weboldal hivatalos infót? Volt e bármilyen olyan újítás az oldalon amiről nem lehetett sokkal hamarabb tudni, mint ahogy bevezettél, kiemelten, ha hirdetési azaz az Zuckerbergék szempontjából bevételi forrásról van szó

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szosolmedia.blog.hu/api/trackback/id/tr932758435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DartagnanX 2011.03.23. 09:41:17

Ha elolvasod amit a FB ír, akkor láthatod, hogy a fotókra is vonatkozik. Megjelenhet fotód is, példát még nem láttam rá, de valóban írják.

Szó szerint így: You only appear in social adverts to your confirmed friends. If a photo is used, it is your profile photo and not from your photo albums.

Tehát a profilképedet kitehetik, ahogy most a nevedet.

szósölfán 2011.03.23. 09:47:27

@DartagnanX: KÖszönöm az észrevételt, de belinkelnéd, hogy ezt hol találtad? Én eddig ezzel nem találkoztam sem itt: www.facebook.com/editaccount.php?ads, sem pedig itt: www.facebook.com/fba_whatsthis/
Köszönöm

DartagnanX 2011.03.23. 09:49:07

Az első link amit betettél tartalmazza. :)
Adverts shown by Facebook résznél a harmadik bulletpoint.

szósölfán 2011.03.23. 09:52:04

@DartagnanX: igen látom :-) pedig dirket rá is kerestem:) itt is csak a lehetőségéről beszél, hogy megjelenhet. Nyilván a személyiségi jogok és egyebek miatt is.
Én sem találkoztam még ilyen reklámmal szerintem nem is nagyon fogunk.
De köszönöm az észrevételt :-) Jogos :-)
süti beállítások módosítása