2011.02.15. 15:03
Közösségi média tervezés
Már nagyon régóta gondolkozom egy olyan cikken amiben pár tippel lehetsegíteni a marektingeseket, hogy milyen szempontokat vegyenek figyelembe egy egy közösségi kampány megtervezésekor. Így született meg ez a cikk:-)
Egy körültekintően megtervezett közösségi média startégia elengedhetetlen ahhoz, hogy sikeres legyen a márkád. Összeállítottunk 3 olyan stratégiai tippet amivel sikeresen tervezheted meg a márkád közösségi aktivitásait a 2011-es évre.
1)Készíts egy közösségi média naptárat:
Amikor elkezdünk kiépíteni egy elkötelezett közönséget fontos figyelembe venni a folyamatos aktivitás mellett, hogy vannak olyan napok és időszakok amik szezonálisak (pl.: Karácsony, Valentint nap, suli kezdés, sí szünet) és amikor kiemelten oda kell figyelni, hiszen ezekben az időszakokban lehetséges, hogy a termékünk iránt sokkal nagyobb lehet a kereslet így érdemes külön akciókkal, promóciókkal és üzenetekkel készülni. Hiszen, ha megfelelően készülünk ezekre az alkalmakra akkor nagyon könnyen pozitív és erős kapcsolatot építhetünk ki a vásárlóinkkal és ügyfeleinkkel.
Ehhez azonban nagyon fontos, hogy előre tekintsünk és tudjuk, hogy ezek közül a napok vagy időszakok közül mik azok amik számunkra stratégiai fontosságúak és ezekre már előre külön készüljünk fel egy-egy kommunikációs tervvel, promóciós megoldással vagy akár új termék bevezetését is időzíthetjük ilyen időszakra.
Kiemelkedően fontos tehát, hogy minden közösségi aktivitásunkat körültekintően szervezzük meg és pontosan időzítsük figyelembe véve a rajongóink összetételét és a saját termékünkben rejlő lehetőségeket.
2) Mérd és folyamatosan optimalizáld a márkád:
Mint minden online marketinges megoldásnál ahhoz, hogy sikeres közösségi média marketinggel rendelkezz mérned kell az aktivitásaidat, hogy sikeresek e vagy sem.
Például: eltérő időpontokban üzenj a felhasználóidnak és ellenőrizd, hogy mikor a legaktívabbak.
Nagyon sok lehetőség van arra, hogy mérjük a közösségünkben zajló aktivitásokat például a Facebook “Insight” ami egy ingyenes belső analitikai felület, de vannak olyan cégek akik értékesítenek külső mérő eszközöket, amikkel adott esetben nem csak a saját oldalunkat, hanem a konkurenciáét is megfigyelhetjük, ilyen például a Wildfire ingyenes megoldása ahol a Facebook-ot és a Twitter-t egyaránt monitorozhatjuk vagy a SocialTimes fizetős PR analitikája.
Ezekkel az eszközökkel könnyen mérhetővé és ezáltal tervezhetővé válnak a közösségi oldalakon folyatott kampányaink.
3) Foglalkozz velük akkor is, ha épp nincs aktív kampányod
A promóciók az első számú ok arra, hogy az ügyfelek / vásárlók lájkolják a márkánkat és ezek az első számú vissza “csábítási” lehetőségek is, de nagyon fontos. hogy két promóció között is fent tartsuk a közösségünk érdeklődősét, kommunikáljunk feléjük, kérdezzünk a márkáról, helyezzünk ki releváns linkeket, osszunk meg a márkához kapcsolódó érdekes és informatív cikkeket vagy csak egy Youtube-s videót, zenét, hogy érezzék folyamatosan törődünk velük. Frissítsük az oldalunkat meghatározott időközönként lehetőség szerint hetente többször.
Egy másik nagyon hatékony módszer arra, hogy a lájkolják a márkánkat a rajongók, ha valami olyan különlegességet kínálunk nekik, amit csak így kaphatnak meg pl.: sorsolásban való részvétel: minden 100-adik nyer vagy egy különleges kedvezmény: 50% kedvezmény minden Facebook rajongónak. Ugyanakkor ehhez hasonló módszertannal bíztathatjuk a tagjainkat, hogy barátaikat és ismerőseiket meghívják, hogy csatlakozzanak a márkánk oldalához, például: ha 10 ismerősöd csatlakozik kapsz 10% kedvezményt.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.