közösségi médiaMár nagyon régóta gondolkozom egy olyan cikken amiben pár tippel lehetsegíteni a marektingeseket, hogy milyen szempontokat vegyenek figyelembe egy egy közösségi kampány megtervezésekor. Így született meg ez a cikk:-)

Egy körültekintően megtervezett közösségi média startégia elengedhetetlen ahhoz, hogy sikeres legyen a márkád. Összeállítottunk 3 olyan stratégiai tippet amivel sikeresen tervezheted meg  a márkád közösségi aktivitásait a 2011-es évre.

 1)Készíts egy közösségi média naptárat:

Amikor elkezdünk kiépíteni egy elkötelezett közönséget fontos figyelembe venni a folyamatos aktivitás mellett, hogy vannak olyan napok és időszakok amik szezonálisak (pl.: Karácsony, Valentint nap, suli kezdés, sí szünet) és amikor kiemelten oda kell figyelni, hiszen ezekben az időszakokban lehetséges, hogy a termékünk iránt sokkal nagyobb lehet a kereslet így érdemes külön akciókkal, promóciókkal és üzenetekkel készülni. Hiszen, ha megfelelően készülünk ezekre az alkalmakra akkor nagyon könnyen pozitív és erős kapcsolatot építhetünk ki a vásárlóinkkal és ügyfeleinkkel.

Ehhez azonban nagyon fontos, hogy előre tekintsünk és tudjuk, hogy ezek közül a napok vagy időszakok közül mik azok amik számunkra stratégiai fontosságúak és ezekre már előre külön készüljünk fel egy-egy kommunikációs tervvel, promóciós megoldással vagy akár új termék bevezetését is időzíthetjük ilyen időszakra. 

Kiemelkedően fontos tehát, hogy minden közösségi aktivitásunkat körültekintően szervezzük meg és pontosan időzítsük figyelembe véve a rajongóink összetételét és a saját termékünkben rejlő lehetőségeket.

2) Mérd és folyamatosan optimalizáld a márkád:

Mint minden online marketinges megoldásnál ahhoz, hogy sikeres közösségi média marketinggel rendelkezz mérned kell az aktivitásaidat, hogy sikeresek e vagy sem.  

Például: eltérő időpontokban üzenj a felhasználóidnak és ellenőrizd, hogy mikor a legaktívabbak.  

Nagyon sok lehetőség van arra, hogy mérjük a közösségünkben zajló aktivitásokat például a Facebook “Insight” ami egy ingyenes belső analitikai felület, de vannak olyan cégek akik értékesítenek külső mérő eszközöket, amikkel adott esetben nem csak a saját oldalunkat, hanem a konkurenciáét is megfigyelhetjük, ilyen például a Wildfire ingyenes megoldása ahol a Facebook-ot és a Twitter-t egyaránt monitorozhatjuk vagy a SocialTimes fizetős PR analitikája.

Ezekkel az eszközökkel könnyen mérhetővé és ezáltal tervezhetővé válnak a közösségi oldalakon folyatott kampányaink.

 

3) Foglalkozz velük akkor is, ha épp nincs aktív kampányod

A promóciók az első számú ok arra, hogy az ügyfelek / vásárlók lájkolják a márkánkat és ezek az első számú vissza “csábítási” lehetőségek is, de nagyon fontos. hogy két promóció között is fent tartsuk a közösségünk érdeklődősét, kommunikáljunk feléjük, kérdezzünk a márkáról, helyezzünk ki releváns linkeket, osszunk meg a márkához kapcsolódó érdekes és informatív cikkeket vagy csak egy Youtube-s videót, zenét, hogy érezzék folyamatosan törődünk velük.  Frissítsük az oldalunkat meghatározott időközönként lehetőség szerint hetente többször.

Egy másik nagyon hatékony módszer arra, hogy a lájkolják a márkánkat  a rajongók, ha valami olyan különlegességet kínálunk nekik, amit csak így kaphatnak meg pl.: sorsolásban való részvétel: minden 100-adik nyer vagy egy különleges kedvezmény: 50% kedvezmény minden Facebook rajongónak. Ugyanakkor ehhez hasonló módszertannal bíztathatjuk a  tagjainkat, hogy barátaikat és ismerőseiket meghívják, hogy csatlakozzanak  a márkánk oldalához, például: ha 10 ismerősöd csatlakozik kapsz 10% kedvezményt.  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szosolmedia.blog.hu/api/trackback/id/tr132663010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása