2011.02.22. 15:13
NEM tett be a Facebook a céges oldalaknak
Érdemes elolvasni, a Kreaítv Online-on a Facebook "új" szűrőjével kapcsolatos cikket, de önmagában marhaság... nem tett be, csak gondolkozni kell és figyelmeztetni az olvasókat (ilyen üzenetekből napi szinten 10et látok kb). Ezt az "újítást" az új személyi profillal együtt vezették be, az pedig nem tegnap volt, már egy teljesen másik kérdés, hogy miért csak most tűnik fel az embereknek? Megjegyzem a szűrő nem csak oldalakra emberekre is vonatkozik azaz nem azt nézi, hogy személyi profil, oldal vagy csoport e, hanem az interakciókat ami közösségi lét alapja, hisze akivel / amivel nem kommunikálunk bármilyen minimális szinten arra nagy valószínűséggel nem vagyunk kíváncsiak, hiszen ha azok lennénk akkor valamilyen reakciót kiváltana belőlünk. Valamint érdemes elgondolkozni: vajon értékes rajongó e az aki csak olvas és semmilyen reakciót nem mutat felénk, szerintem ilyenkor poszt hatékonysága kb a szórólapozással egyenértékű. Szerintem nem a közösségi marketingeseket érinti, hanem azokat akik a csoportjuk / oldaluk létszámára hivatkozva azt mondják, hogy rajta keresztül 1.000.000 embert elérhetünk...
Amit tenni kell szerintem egyszerű: szólj a felhasználóidnak, keres új csatornákat és módszereket... légy kreatív ;)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nagy Krisztina l Vérnyúl · http://www.palyamarketing.hu 2011.02.22. 15:27:42
druszilla · http://kontar.blog.hu/authors/druszilla 2011.02.22. 15:37:39
szósölfán 2011.02.22. 15:42:24
A kattintás is interakció :-) és ezt nézi a FB is :)
druszilla · http://kontar.blog.hu/authors/druszilla 2011.02.22. 15:49:48
Én szeretem a csöndes gyilkosokat, nem szólnak vissza, ha mégis akkor meg már úgy mindegy :)
De ha magamból indulok ki, én sem szólok hozzá csomóhoz, de örülök, hogy ott van, pl. a külföldi fb oldalak.
De nem tudom mi ez a nagy láz most ezzel, mert én ezt már ezer éve beállítottam, nagyon nem mostanában, jóval az új profil előtt. Sztem ez már akkor is volt, vagy én vagyok időutazó, csak nem tudok róla.
szósölfán 2011.02.22. 15:53:32
én sem értem... én kb akkora emlékszem, de persze tévedhetek :-)
druszilla · http://kontar.blog.hu/authors/druszilla 2011.02.22. 15:59:18
Mikor már sokadszorra ezt a hírt láttam kiírva, megnéztem az én beállításomat és az már mindenkit mutatott... szóval passz
Nagy Krisztina l Vérnyúl · http://www.palyamarketing.hu 2011.02.22. 16:02:55
druszilla · http://kontar.blog.hu/authors/druszilla 2011.02.22. 16:07:19
Nagy Krisztina l Vérnyúl · http://www.palyamarketing.hu 2011.02.22. 16:09:28
Exo · http://addict.blog.hu/ 2011.02.22. 17:19:01
Nem lehetetlen, de sajnos nem is olyan egyszerű a dolog, mint ahogy látjátok.
Azon kár vitatkozni, hogy betett-e márkáknak ez a lépés. Betett. Nem is csinálnak belőle titkot – már nem akarják, hogy a vállalkozások FB hirdetések nélkül működjenek. A tavalyi nyereményjáték szabályzat-változtatás is ennek volt az előfutára.
Az tény, hogy releváns tartalmakat kell előállítani, de így is rengeteg ember fog elveszni. Lehet, hogy ők csak nézik a "FB-szórólapot", de legalább nézik. Most pont azoktól a potenciális vásárlóktól fosztották meg a márkákat, akik eddig még csak tájékozódtak, ismerkedtek a márkákkal. Pedig alapvetően arról szólt a Facebook, hogy ezekből az érdeklődőkből csináljuk fogyasztókat, szóval nem szabad lebecsülni őket.
Szumma szummárum: bízom benne, hogy az emberek hajlandóak lesznek váltani, de sajnos attól is tartok, hogy sokan örülni fognak a szűrőknek. Nem mindenki olyan fogékony ezekre a dolgokra, mint mi. Nekünk mégis csak ez a szakmánk. :)
druszilla · http://kontar.blog.hu/authors/druszilla 2011.02.22. 19:41:47
Egyetértek, kicsit várható is volt, de tán majd kiküszöbölhető lesz.
Attól h hirdetéssel gyűjtik az embereket, szerintem nem lesz jobb, mármint attól még nem lesz aktívabb az olvasó.
Amúgy azt vettem észre, hogy a megszállott játékosok (és sok van belőlük) amúgy is nagyon figyelik az oldalakat és másokat is buzdítanak, a facebook függők pedig a márkájukkal is képviseltetik magukat. Ez pl. két olyan tábor, amik jellegzetesen véleményvezérek. Eddig is őket kellett elkapni.
No meg ha abból indulunk ki, hogy ezt a hírt már legalább 100. alkalommal olvastam (vonjunk gyököt a szakmai ártalom okán...), szóval szerintem el fog terjedni, hogy át kell állítani, ha nem is az oldalak miatt, de menőségből. Nah, értitek mire gondolok...
szósölfán 2011.02.22. 20:39:12
Ennek örülök és köszönöm, hogy elmondtátok a véleményeteket :-)